Forum Forum o modzie Gothic Wielka Wojna
Cała Prawda o Gothic Wielka Wojna bez tajemnic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gra forumowa - walka

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o modzie Gothic Wielka Wojna Strona Główna -> Offtopic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 12:37, 25 Gru 2008    Temat postu: Gra forumowa - walka

Narazie dostałem olśnienia jeśli chodzi o system walki. Możnaby zrobić system losowania. Ale nie taki zwykły, zabawilibyśmy się w Toto lotka. Chodzi o to, że nadal byłby system opowiadania, tylko, że kiedy doszłoby do walki, każdy wysyłałby 4 liczby od 1-20 na pw do jednego z Adminów Gry. Za to 2 Admin Gry robiłby losowanie. Po skończonym losowaniu wysyła wyniki temu 1. Ten 1 sprawdza kto ile trafił i zapisuje w osobnym, zamkniętym dziale wyniki walki. Teraz tak :
0 trafień - pudło
1 trafienie - 50% obrażeń, jakie zadaje broń.
2 trafienia - 100% obrażeń, jakie zadaje broń.
3 trafienia - 150% obrażeń, jakie zadaje broń.
4 trafienia - 200% obrażeń, jakie zadaje broń.

Może wydaje się skomplikowane, ale postarajcie się chwilę nad tym pomyśleć. Pomysł będzie naprawdę niezawodny. Bestiariusz mogę zrobić ja. Czyli ile bestia ma siły, życia itp.

No, jeżeli ktoś zrozumiał już to co napisałem mogę przejść dalej. Jeżeli nie, radzę przeczytać jeszcze raz Very Happy. Teraz atak bestii. 1 AG znowu robi losowanie, tym razem dla bestii i jak zwykle 4 z 20 liczb (od 1 do 20). Drugi wybiera liczby, procenty są takie same, tylko, że teraz zostawiam wamsposób atakowania graczy np. zaatakuje z siłą 75, bo miał 50 siły ataku i trafił 3. Teraz od tych 75 odejmujemy zbroję ofiary. Np. koleś miał 50 zbroi, czyli 75-50=25. Otrzymał 25 obrażeń. Ale... Nie wiem jeszcze jak zrobić kogo potwór atakuje. Bo można zrobić za każdym razem inaczej, raz, że każda osoba, która w starciu uczestniczy to inny numerek i znowu losowanie. Wtedy na 1 osobę padnie. Można zrobić, że zaatakuje osobę, która go walnęła najmocniej, albo która go walnęłą ostatnia, można zrobić obrażenia obszarowe, no poprostu opcji jest multum, a tę decyzję pozostawiam wam.

To teraz mała demonstracja. W walce uczestniczy Pytka i Althar VS Wilk.
Pytka :
Siła : 20
Obrażenia od broni : 15
Obrażenia ogólne : 35 (bo 20+15)
Zbroja : 20
HP : 70

Althar :
Siła : 25
Obrażenia od broni : 20
Obrażenia ogólne : 45 (bo 25+20)
Zbroja : 15
HP : 65

Wilk :
Obrażenia od szponów : 25
Zbroja(no nie zbroja, ale niech będzie) : 30
HP : 100

No, a teraz walka. Pytka wysyła np. Łosiowi swoje liczby, jakie obstawił, no np. 4, 7, 19, 1. W tym samym czasie Althar wysłał Łosiowi : 8, 14, 3, 5.
Np. Ja (jeżeli jeszcze jestem AG) robię losowanie. Wylosowałem 8, 1, 19, 4. Wysyłam te wyniki Łosiowi. Łosiu w temacie "Walki" pisze :

Walka : Pytka i Althar VS Wilk
i pisze te dane co ja wyżej. Potem pisze słownie : Althar zadaje 37 obrażeń ( 45, razy 50%). Wilk posiada 30 zbroi. Wilk posiada 100 HP. Althar zadaje 7 obrażeń (37-30). Wilkowi pozostaje 93 HP.

***
Pytka zadaje 52 obrażeń ( 35, razy 150%). Wilk posiada 30 zbroi. Wilk posiada 93 HP. Pytka zadaje 22 obrażeń (52-30). Wilkowi pozostaje 71 HP.

Potem ja obstawiam 4 numerki i wysyłam je Łosiowi, a Łoś sprawdza wyniki i patrzy kto otrzymał jakie obrażenia od Wilka. Ufff... Ale się napisałem. Mam nadzieje, że system się spodoba. Wszystko lepsze od pisemnej walki typu Ten pobuiegł tam i walnął go w łeb, ten wyrwał mu pazury, ten dostał 500 exp, a tamten milion Very Happy. Jeśli ktoś czegoś nie zrozumiał, proszę nie krytykować xD.

PS : Aha, wiem, że trochę długię będą takie walki (jak będą AG i gracze na forum, to ok. parudziestu minut), ale w prawdziwym życiu, walki też są trudne i wymagają poświęceń. A przecież nie chodzi tu o głupie klepanie klawisza, tylko o przemyślenie wszystkiego, o dobre przygotowanie się do bitwy i wogule. No i będzie dawać wielką, ale to wielką satysfakcję ze zwycięstwa, zobaczycie Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 18:18, 25 Gru 2008    Temat postu: Re: Gra forumowa - walka

Maximus napisał:

Althar zadaje 37 obrażeń ( 45, razy 50%). (45 razy 50%)

45 razy 50% to 22,5 a nie 37

Co do systemu to mi się wydaję 4 z 20 to za mało bo w tedy szanse na trafienie za 50% są jak 1 do 5 , za 100% 1 do 7 , za 150% 1 do 10 a za 200% 1 do 20 . W takim przypadku bardzo często by mogło być tak że w ogóle nie trafiamy nawet jak walka by miała milion tur . Proponował bym zmniejszyć z 20 do 16 te numerki .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pytka dnia Czw 18:19, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 19:09, 25 Gru 2008    Temat postu:

Poparawki później i dziękuję za sugestię, ale narazie proszę o komentowanie, czy taki moze być. Innego nie ma, a ten byłby fajny Very Happy. Oceniajcie Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wymiatacz
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie powiem że z Redy

PostWysłany: Pią 13:48, 26 Gru 2008    Temat postu:

nie najgorszy pomysl ale tak co dzien albo czesto przynajmiej jakies liczby do adminow wysylac troche to smieszne ze emgh sie tak wyraze... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 14:24, 26 Gru 2008    Temat postu:

Dlatego walki nie będą co dzień, a nwet jak będą, co to za truf wysłać 4 liczby? Tu bardziej stawiamy na przygodę, niż na walki Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 18:23, 26 Gru 2008    Temat postu:

Ale bez walki nie ma przygody...
Dla mnie przygoda bez walki to może być 24/7 siedzenia w gospodzie i picie browarów . xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pytka dnia Pią 18:24, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 18:38, 26 Gru 2008    Temat postu:

Tak, dlatego czy popiwerasz mój system walki? Tu będize przygoda, bo chociaż będziesię otrzymywało obrażenia xD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 19:10, 26 Gru 2008    Temat postu:

Obrażenia od piwa? xD No w końcu nie na darmo mi ciągle powtarzają ze alkohol zabija . ;p

Popieram ten twój system , tylko co do czasu to powiedzmy jak by się odbywała walka to można by się umawiać np. na godzinę 15:00 i w tedy każdy czas sobie załatwia i całość skraca się z kilkudziesięciu minut do kilkunastu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Althar
TDM
TDM



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 19:10, 26 Gru 2008    Temat postu:

A może takei coś, że jest losowanie, na atak + siła sume odejmujemy od pancerza przeciwnika, a ewentualną resztę od HP. To tak w skrócie, potem może opisze bardsziej szcególowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 19:13, 26 Gru 2008    Temat postu:

Althar... Przecież tak właśnie będzie. (Siła + obrażenia broni) - pancerz=x całe HP - x = ilość pozostałego HP x = obrażenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu
TDM
TDM



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: :P

PostWysłany: Pią 20:26, 26 Gru 2008    Temat postu:

Heh, a teraz może ja powiem, o co chodzi z normalnym i praktykowanym wszędzie systemem walki na forumowych grach rpg.
Walka opiera się na tym, jakie macie wyposażenie i jakie statystyki, przy czym, są to tylko pomocnicze opcje. Całą walkę prowadzę ja, czyli MG, wy tylko mówicie co chcecie zrobić. Ale warto dodać, że możecie chcieć np. zamrozić wodę pod nogami przeciwnika, tak by ten się poślizgnął, lub możecie zamrozić wodę, w której on stoi, unieruchamiając go zupełnie, walka opiera się na moim szacunku szans i na dobrej zabawie, tak więc dbam o to, by nikt nie był wymiataczem, ale też uważam na to, by nikogo nie zabił tępy potwór. Bez losowania itp, tak by nie było, ze gracz przegrał jakąś walkę, przez co trzeba zmieniać całą fabułę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 21:26, 26 Gru 2008    Temat postu:

Ale po 1. Tu nie ma fabuły, gracze sami sobie ją tworzę w miarę grania.Po 2. MG nie powinien być zależny od wyniku walki, znaczy wynik, powinien zależeć od graczy i od potwora. A nie jak sie komu podoba. Po 3. Właśnie nie chcę, aby tutaj było jak "wszystkich froumowych grach RPG". Jeżeli ktoś chce takie coś, niech se idzie na tę "forumową grę RPG", my tu chcemy nowości. Musimy się wyróżniać! A nie być jak wszystkie inne fora na świecie. Po 4. O wyniku walki decyduje gracz. To on w każdej turze pisze co chce zrobic, a czy to zrobi zależy od szczęścia (czyt. losowania). Przy atakach to jest nawet logiczne. Może się zdarzyć, że trafisz w głowę (4 z 16, czyli 200% obrażeń), albo w czuły punkt (3 z 16, czyli 150% obrażeń), możesz walnąć normalnie (2 z 16, czyli 100% obrażeń), albo trafić w opancerzoną część (1 z 16, czyli 50% obrażeń). Możesz wogule nie trafić. Na tym polega zabawa! To nie człowiek będzie sterował waszym mieczem. To wy zadacie cios, a szczęście pokaże gdzie on padnie! I TO JEST PIĘKNE!

PS : A tak wogule, to pomyślcie sobie, gościu atakuje mieczem. Jego siła wynosi 30. Obrażenia jego broni wynoszą 15. Jego siła ataku wynosi 30+15=45. Ale za to obrona potwora wynosi 20. A odporność na obrażenia cięte wynosi 5. Ogólna obrona potwora wynosi 20+5=25 Czyli obrażenia jakie zada gościu, będą wynosiły 45-25=20. Wcale nie jest trudne prawda? Do tego dochodzą procenty, ale to później wam wyjaśnie. Narazie powiedzcie czy tak jak jest teraz pasuje. Powinno być tak, jest 3 gości kontra potwór. Każdy z nich atakuje i est koniec tury 1. W osobnym dziale "walki" AG zakłada temat x,x,xVSx i tam pisze TURA 1 i wypisuje dane (a dokładniej przekopiowywuje z działu "Gracze") i tam pisze przebieg walki. Oczywiście słowny, aby ubarwić. Następnie gracze umawiają się na 2 turę z AG. Odrazu zobaczyli sobie przebieg 1 tury, mogli odnaleść słabe punkty potwora i jego odpornosci. Już wiedzą, że ma 5 odpornosci na obrazenia cięte. A więc mogę zmienić broń (jezeli mają taką w ekwipunku), mogę zażyć mikturkę HP, a także mogą uciec, schować się itp. Możliwości jest wiele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu
TDM
TDM



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: :P

PostWysłany: Pią 21:59, 26 Gru 2008    Temat postu:

Po 1: daj skomentować to innym, bo póki co tylko krytykujesz narzucając swoje zdanie,
Po 2: Inne rpg forumowe mają inną fabułę
Po 3: Fabułę tutaj tworzę ja, co najwyżej ulegając waszym sugestią, ale ogólnie, to ja, wy tylko się do tego odnosicie.
Po 4: To, że walka będzie taka sama, to nie oznacza, że nie będziemy się wyróżniać - przecież można zupełnie inaczej opowiadać walkę.
Po 5: Zbytnie skomplikowanie wychodzi tylko na gorsze, bo potem będą kłótnie, itp.
Po 6: Większość for nie ma po prostu gry forumowej, są do tego oddzielne zupełnie fora, więc i tak się wyróżniamy.
Po 7: Jeśli szczęście ma pokazać gdzie padnie cios, to nie dziękuję,
Po 8: Jeśli wyniku nie mogę znać przed końcem walki, to nie wiem, jak ja mam wymyślać fabułę, improwizacja jest dobra, ale do pewnego stopnia.
Po 9: W takim systemie walki, to gracz nie może improwizować właśnie, bo na tym polega piękno rpg, że mogę robić to, co np. by można było robić w takim świecie, więc skrzydeł smokowi nie odetniesz z systemem walki
Po 10: jak się trafi jakiś leszczu, to nie wiem, ile będę wymyślał, że w magiczny sposób przegrał, będzie się rzucał, i ciągle baty obskakiwał, ale to i tak nic nie zmieni, poza tym, że najwyżej nie dostanie expa.
Po 11: nie chce mi się pisać, i teraz Maximus, nic nie pisz, tylko daj napisać coś innym, ich zdanie też się liczy i chcę je poznać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 22:02, 26 Gru 2008    Temat postu:

Ale w przypadku systemu tego co powiedział Łosiu , można się wykazać inteligencją , myśleniem strategicznym i co najważniejsze można niekonwencjonalnie wykorzystać np. czar . Przykład .
Chowam miecz i używam zwoju piorun kulisty (nie wypuszczam go z ręki ). Potem następny gracz pisze np. że unieruchomi przeciwnika , aby nie mógł ruszać nogami . To w tedy 3 podchodzi i zajmuje ręce , i w końcu ja od tyłu podbiegam i trzymając piorun na ręce , wpakowuje mu go w plecy xD .(Da się tak w ogóle?)

A w twoim systemie Maximus liczy się tylko siła i obrażenia . Przyznam że normalny system jest bardziej pasjonujący .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu
TDM
TDM



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: :P

PostWysłany: Pią 22:14, 26 Gru 2008    Temat postu:

Hmm... Może ja podam jeszcze lepszy przykład.
Walczycie ze smokiem na bagnach, jeden unieruchamia go, zamrażając bagno pod jego nogami czarem, drugi próbuje na niego wbiec, lecz smok go zrzuca, więc trzeci oślepia smoka strzałami z kuszy w oczy, ten drugi znów wdrapuje się na smoka, po czym wbija mu w plecy np. miecz.
Oczywiście wy piszecie, co chcecie zrobić, a ja piszę, czy się udało, czy nie, oraz piszę co robi przeciwnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 22:44, 26 Gru 2008    Temat postu:

Właśnie. Gracz pisze tylko co chce zrobic. NIe liczy się siła, obrażenia, zbroja, lvl. Można to wszytko wyrzucić do śmietnika Sad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu
TDM
TDM



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: :P

PostWysłany: Pią 23:26, 26 Gru 2008    Temat postu:

Przecież uwzględnię, że jak ktoś ma dobrą zbroję, to np cios prawdopodobnie się odbije, a jak ktoś ma słabą siłę, to nie uda mu się przebić pancerza, jak ktoś zna się na czarach, to po walce będzie musiał odpocząć, bo czary osłabiają użytkownika, itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 0:24, 27 Gru 2008    Temat postu:

Może najlepiej będzie zrobić ankietę, bo tak do niczego nie dojdziemy. Musi zagłosować conajmniej połowa graczy, czyli 6. Każdy z nas chce postawić na swoim, więc nikt nie zgodzi się z drugim. Niech żyje demokracja, niech lud głosuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 0:44, 27 Gru 2008    Temat postu:

6? W rozgrywce uczestniczą 4 osoby , z Łosiem jako MG 5 xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maximus
TDM
TDM



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 10:42, 27 Gru 2008    Temat postu:

Zapisało się 12 osób. Wejdź w dział Gracze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu
TDM
TDM



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: :P

PostWysłany: Sob 15:43, 27 Gru 2008    Temat postu:

Maximus - zobacz na datę, przecież część osób nie ma już czasu, zapomniało o nas, lub coś takiego, chociaż, pisałem na GG do co niektórych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pytka
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 17:13, 27 Gru 2008    Temat postu:

Zapisy były bodajże w kwietniu ... a teraz mamy grudzień więc nie dziw się że mało osób jest .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martin-95
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 14:11, 06 Sty 2009    Temat postu:

ja tam chce zobaczyć co z tego wyjdzie wiec wróciłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o modzie Gothic Wielka Wojna Strona Główna -> Offtopic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin